نکاتی در رابطه با تعویض پلاک خودرو
نوشته شده توسط : شهرزاد

نکاتی در رابطه با تعویض پلاک خودرو

هر خریدار و فروشنده خودرو که قصد معامله دارد باید با نکاتی در رابطه با تعویض پلاک خودرو آشنایی داشته باشد. این مرحله، مرحله نهایی انتقال مالکیت ماشین می باشد. البته طبق اعلام پلیس راهور برای انتقال مالکیت خودرو نیازی نیست به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمایید. تعویض پلاک مسئله بسیار مهمی است که بهتر است خریدار و فروشنده همزمان جهت انجام آن اقدام نمایند. زیرا گاهی فروشنده به خریدار اعتماد می کند. قبل از تعویض پلاک خودرو را در اختیار خریدار قرار می دهد. در این بین تخلفاتی با ماشین توسط خریدار صورت می گیرد که مشکلات فراوانی را برای فروشنده به همراه می آورد.

مراحل تعویض پلاک

در مرحله اول باید به یک مرکز تعویض پلاک خودرو مراجعه نمایید. شما می توانید آدرس این مراکز را در اینترنت جستجو کنید و پس از مشخص شدن مرکز مورد نظر، به آن مراجعه کنید. سپس مدارک مورد نیاز جهت تعویض پلاک را به دفتر مربوطه ارائه دهید و نوبت بگیرید. در صورتی که در تهران مستاجر هستید باید قولنامه هولوگرام دار و قبض نیز به همراه داشته باشید. در مرحله بعد فک پلاک انجام می گیرد. اگر مالک پیشین ماشین، حضوری همراه شما به مرکز تعویض پلاک آمده است انتقال برگه سبز و بقیه مراحل طی می شود. در صورتی که مالک قبلی حضور ندارد و به شما وکالت داده باشد می توانید خودتان کار ها را انجام دهید. پس از فک پلاک به آدرسی که در اختیارتان قرار داده شده است مراجعه و پلاک را تحویل می گیرید.

پس از دریافت پلاک خودرو را به کارشناس متخصص در مرکز نشان داده تا تطابق شماره شاسی با اطلاعات قرار داد را بررسی نماید. در صورت تایید و مهر کارشناس می توانید پلاک را به انبار ارائه دهید. در انتها پلاک جدیدی را که دریافت می کنید باید نصب نمایید. جهت نصب پلاک جدید با برگه پارکینگ به ماموری که نزدیک درب ورودی است مراجعه کنید تا نصب آن را انجام دهد.

فروش اقساطی خودرو کارکرده در مشهد

فروش اقساطی خودرو کارکرده در کرج

سایت اگهی خودرو در مشهد 

سایت اگهی خودرو در کرج





:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: